Ako sa vysomáriť z rozvrhu? alebo rozvrh= španielska dedina?
28.09.2015 S príchodom semestra je samozrejme spojené aj zadelenie rozvrhu. Ten zvykne vyzerať niekedy ozaj, ale ozaj hrôzostrašne. Samé okienka, skratky, časy ktoré ani náhodou nezodpovedajú vyučovacím hodinám na základnej či strednej škole a čas začiatku, či skôr konca prednášok a seminárov ani zďaleka nekončí o 14, či 15 hodine ako si bol zvyknutí doteraz. Ale tí, ktorí sú v pokročilejšom ročníku vedia, že to nie je až také zlé ako sa zdá. A veru, majú pravdu.
Rozvrh hodín je skladaný z rôznych okienok. Píšu sa v ňom základné informácie. Jedna z najdôležitejších informácii je čas. Čas, kedy sa cvičenie začína, alebo končí. Opäť pripomínam, nemusí sa končiť v poobedňajších hodinách, vysoká škola často vyučuje až do večera. Ale neboj, ty to zvládneš a zvykneš si.
Ďalšou základnou info je názov predmet. Skús si ho ešte raz prečítať a zvyknúť si na jeho skratku a potom to už pôjde oveľa ľahšie.
Neskôr v okienku zvykne byť číslo skupiny. Najprv si pozri, do akého čísla skupiny patríš a potom zistíš, ktoré okienko v ročníkovom rozvrhu patrí tebe. Toto rozdelenie sa deje hlavne z dôvodu vysokého počtu študentov. Veď predsa, nemôže Vás byť na cvičení veľa, nič by ste z neho nemali.
A na záver zvykne byť poznámka, či sa jedná o prednášku, alebo seminár, či cvičenie. Ich skratka býva jednoduchá, P, S, alebo C.
Samozrejme, tvorcovia rozvrhu nemôžu zabudnúť ani na informáciu, kde sa dané cvičenie koná, tak nech ťa nevystraší informácia o čísle učebne, či ak má fakulta viacero pracovísk, tak aj informácia o tom, na ktorom pracovisku sa daný predmet vyučuje.
V každom ročníku tiež bývajú predmety, z ktorých si môžeš vybrať. Sú to takzvané nepovinné predmety a tie si už dopĺňaš a vyberáš sám, tak je len na tebe, ak si vyberieš a ako si svoj rozvrh dotvoríš.
Máš v tom aspoň trošku jasno? Verím, že áno a že ťa pohľad na rozvrh už nevystraší až do takej miery, ako na začiatku. Tak veľa šťastia a rozvrhu zdar. /V.T./